Evgeniya Makhalova
Bachelor's thesis
Možnosti a podmínky vstupu na trh Arménie
Possibilities and conditions for the entry to the market of Republic of Armenia
Abstract:
V rámci své bakalářské práce chtěla bych se zaměřit na problematiku a podmínky vstupu na trh Arménské republiky. Arménie je malou, ale velice zajímavou zemí, které se bohužel nevěnuje dost pozornosti v rámci ekonomicky zaměřených studií na rozdíl od vyspělých zemí a členů celosvětově významných regionálních seskupení.Cílem dané práce je odpovědět na otázku, zda Arménie představuje zajímavou zemi pro …moreAbstract:
In my opinion Armenia is very interesting country that can be very attractive in the future, but nowadays is being underestimated on the international scene. The aim of this work is to analyze, whether Armenian republic has the potential of attracting European investors. I will focus on the economic, political and cultural situation as well as its development since 1990.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 2. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/20961
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2010
- Supervisor: Anna Klosová
- Reader: Soňa Gullová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/20961
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Strategic plan of company's expansion in regions of the Czech Republic
Jiří Novotný -
Adaptace firmy DANISCO CZECH REPUBLIC, a.s. na principy cirkulární ekonomiky
Adéla Glücková -
Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR/ Company Culture in a Chosen Firm in the Czech Republic
Lukáš Kučera -
Promoting Research and Innovation in the EU, in the Czech Republic - New Opportunities for the Enterprise
Nadiia Kostiuchenko -
Complex Analysis of Business Environment in the Czech Republic in 2006-2022
Jana Kušnírová -
Attractiveness of the Czech Republic for IT business - competition with other European countries
Sofiia Borovik -
From intuition to data-informed decisions with Business Intelligence in Tymphany Czech Republic
Libor Matúš -
Strategic analysis of BNI in the Czech Republic
Simon Mestdagh