Intercultural Learning: The Answer to Enhancing Intercultural Competence in EFL Classroom – Bc. Elias Tembo
Bc. Elias Tembo
Diplomová práce
Intercultural Learning: The Answer to Enhancing Intercultural Competence in EFL Classroom
Intercultural Learning: The Answer to Enhancing Intercultural Competence in EFL Classroom
Anotace:
Tato diplomová práce pojednává o tom, jak interkulturní učení zvyšuje interkulturní kompetenci ve třídě angličtiny jako cizího jazyka (EFL). Hlavním cílem je zjistit, zda interkulturní učení, je-li správně strukturováno s pomocí adekvátní pedagogické intervence, zvyšuje mezikulturní kompetence studentů EFL. Snaží se také poukázat na výzvy, kterým studenti a učitelé čelí, když se zapojují do interkulturních …víceAbstract:
This master´s thesis discusses how intercultural learning enhances intercultural competence in an English as a Foreign Language (EFL) classroom. The principal aim is to determine whether intercultural learning, when properly structured with the help of adequate pedagogical intervention, enhances EFL students´ intercultural competencies. It also seeks to highlight the challenges that students and teachers …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 12. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/zh4p3/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 2. 2025
- Vedoucí: Mgr. Zdeněk Janík, M.A.
- Oponent: M.A. Ailsa Marion Randall
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Práce na příbuzné téma
-
Intercultural communicative competence (ICC) of university teachers at Palacký University Olomouc
Wenqian WANG -
Intercultural Communication Challenges in Learning Chinese as a Second Language
Gabriela Gábrišová -
Design of an English Summer Camp Based on Experiential Learning Activities
Monika Stenzlová -
Activities Matching Different Learning Styles in Teaching English to Young Learners
Lenka Nováková -
Didactic activities reflecting Montessori principles in teaching and learning English vocabulary with the focus on learners' activation
Tereza Broulíková -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková