Bc. Štěpánka Vomočilová

Master's thesis

Typologie spotřebitelů a využití jejich psychologických charakteristik v marketingové praxi

Typology of consumers and use their psychological characteristics in marketing practice
Abstract:
Cílem diplomové práce je popsat aktuální trendy v oblasti marketingu, a jaké má využití psychologie a její jednotlivé aspekty právě v tomto oboru. Diplomová práce se věnuje zhodnocením marketingové typologie spotřebitelů pro jednotlivé modely osobních vozů automobilky Škoda Auto. V úvodu práce jsou podrobně rozebrány nejnovější metody a využití psychologie v moderním marketingu a inovativní přínos …more
Abstract:
The aim of this thesis is to explore the latest trends in marketing and the use of psychology with its various aspects in this field. The thesis presents first analytical assessment of consumer typology with respect to different models of cars by Škoda Auto, the Czech automobile manufacturer. The introduction of the study offers an insight into the latest methods and employment of psychology in modern …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2017
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní