Lucie Jelínková

Bachelor's thesis

Pražské kluby s elektronickou taneční hudbou jako specifická forma podnikání, jejich branding

Prague clubs with electronic dance music as a specific form of entrepreneurship, their branding
Abstract:
Tato práce se zabývá brandingem pražských klubů hrajících převážně elektronickou taneční hudbu (ETH), s vlastní produkcí utvářející komplexní dramaturgii. V teoretické části nabízí vymezení vlastního pojmu ETH, vhled do historie, jako i vývoje na české scéně. V praktické části A jsou na základě kvalitativní analýzy (expertních rozhovorů s odborníky z praxe) rozebírány postupy budování značky u tohoto …more
Abstract:
The thesis focuses on the branding of Prague clubs oriented mostly on electronic dance music (EDM) with their own complex dramaturgy. The theoretical part states the concept of EDM, includes insight into the history, as well as development on the Czech scene. In the practical part A, based on qualitative analysis (interviews with experts), are then discussed methods of brand management in the cultural …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 2. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2013
  • Supervisor: Václav Riedlbauch
  • Reader: Jana Baláková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/36762