Bc. Josef Trubačík
Master's thesis
Strategie rozvoje firmy
Strategy of a Firms Development
Abstract:
Předmětem diplomové práce je tvorba strategie rozvoje konkrétního podniku. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V první části jsou teoreticky popsány metody a postupy použité v praktické části. V druhé části práce je analyzováno vnější a vnitřní prostředí firmy. Na základě těchto analýz jsou vytvořeny SWOT analýza a bostonská matice portfolia. Ze získaných dat je následně vytvořena …moreAbstract:
The subject of the present thesis is to create development strategies of a specific firm. The thesis is divided into theoretical and practical part. The first part describes theoretical methods and procedures used in the practical part. In the second part is analyzed an external and an internal environment of the company. On the analysis are based the SWOT analysis and the Boston portfolio matrix. …moreKeywords
Strategický rozvoj strategická analýza hodnototvorný řetězec model pěti konkurenčních sil SWOT analýza bostonská matice portfolia poslání cíle strategická obchodní jednotka. Strategic development strategic analysis wealth chain five forces model SWOT analysis Boston portfolio matrix mission goals strategic business unit.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/swn0d/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2010
- Supervisor: doc. Ing. Petr Pirožek, Ph.D.
- Reader: Ing. Viliam Záthurecký, MBA
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Strategická analýza obchodní jednotky Kaufland Jindřichův Hradec
Jiří Kurovský -
Analýza konkrétních aktivit podpory prodeje ve vybrané obchodní jednotce
Eva Svašková -
Vytvoření strategické obchodní koncepce vybraného podniku
Dagmar Fraitová -
Situační analýza vybrané venkovské obchodní jednotky
Martina Strnádková -
Optimalizace portfolia služeb pro "Lesní penzion"
Marie Straková -
Analýza produktového portfolia farmaceutické firmy MEDA Pharma, s.r.o.
Aneta Velecká -
Marketingová efektivnost produktového portfolia podniku
Michal Kadeřávek -
Strategická analýza vybrané business unit podniku
Martin Duffek