Aleta Alekbarová
Bachelor's thesis
Hollywoodský blockbuster: recept na úspěch
Hollywood blockbuster: recipe on success
Abstract:
Cílem této práce je odpovědět na otázku, zda existuje způsob, jakým by si hollywoodská filmová studia mohla při vypuštění svých blockbusterů zajistit zisk. Je vskutku možné se na tomto nejistém a stále se měnícím trhu vyhnout riziku a nalézt jakýsi "recept na úspěch", možnost minimalizovat své náklady a dosáhnout alespoň středních tržeb, i kdyby daný film u publika nesklidil úspěch? Abychom nalezli …moreAbstract:
This article aims to answer the question whether it is possible for Hollywood studios to ensure their profits. Is there a way the filmmakers could minimize their costs and gain at least moderate earnings, no matter how the spectators react? Is there any "recipe for success", given the changing and unpredictable nature of the movie market? To resolve this enigme, we are going to make a research on the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 10. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/30384
Thesis defence
- Date of defence: 10. 5. 2012
- Supervisor: Radek Čajka
- Reader: Iveta Černá
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/30384
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Product placement jako nová forma komerční komunikace
Michaela Brožová -
Produkt placement jako nová forma komerční komunikace
Štěpán Kadlec -
Digitální video a možnosti jeho zpracování pomocí komerčních a volně šiřitelných programů
Petr LUSTYK -
1990s Hollywood Break-Away Hits: A Feminist Perspective
Lenka Křivánková -
Hollywood na prelome milénia. Pretrvávanie estetiky úžasu?
Marián Plajdičko