Bc. Martina Gřundělová

Master's thesis

Žák s lehkým mentálním postižením v inkluzivním vzdělávání na 1. stupni základní školy - případová studie třídy (Inkluzivní vzdělávání v praxi)

Inclusive Education of a Pupil with Learning Disabilities at Lower Primary School - Case Study of a Class (inclusive Education in Pracitice)
Abstract:
Diplomová práce poukazuje na možnosti inkluzivního vzdělávání v běžné třídě základní školy. V práci jsou zdůrazněny postupy, zásady, metody a formy práce, kterými učitelka s dětmi pracuje tak, aby mohli být do výuky zapojeni všichni žáci. Práce zachycuje dva vyučovací bloky, kterými je poukázáno na konkrétní možnosti inkluzivního vzdělávání v praxi.
Abstract:
The dissertation points out various options of how inclusive educating can be performed in an ordinary class and focuses on one particular primary school. It highlights the process, principles, methods and ways in which the teacher should work in order to ensure that all pupils are engaged. The writing has recorded two blogs of educating which illustrates particular alternatives of how inclusive educating …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 5. 2013
  • Supervisor: PhDr. Mgr. Helena Vaďurová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta