Vliv životního stylu a vnímaných hodnot na spotřebitelské chování – Bc. Sabina Ulbrichová
Bc. Sabina Ulbrichová
Master's thesis
Vliv životního stylu a vnímaných hodnot na spotřebitelské chování
The influence of lifestyle and perceived values on consumer behaviour
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je identifikovat, jak vnímané hodnoty českých spotřebitelů a jejich životní styl v důsledku ovlivňují jejich chování. Důraz je kladen na zdravý a udržitelný životní styl při výběru a nákupu potravin. Primární data pro výzkum byla získána dotazníkovým šetřením (n=700). Aplikovány byly pokročilé vícerozměrné statistické metody (shluková analýza, PLS-SEM) s jejichž pomocí …moreAbstract:
The main aim of the thesis is to identify how the perceived values of Czech consumers and their lifestyle effect their behaviour. The focus is on healthy and sustainable lifestyles in selecting and purchasing food. Primary data for the research were obtained through a questionnaire survey (n=700). Advanced multivariate statistical methods (cluster analysis, PLS-SEM) were applied to identify three consumer …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2024
- Supervisor: Ing. Irena Antošová, Ph.D.
- Reader: Jana Stávková, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ULBRICHOVÁ, Sabina. \textit{Vliv životního stylu a~vnímaných hodnot na spotřebitelské chování}. Online. Master's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2024. Available from: https://theses.cz/id/p6ax5q/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / specializace:
Economics and Management / Marketing and Trade
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Obliba zdravých a nezdravých potravin a impulzivita jako prediktory preference zdravé stravy
Petra Coufalová -
Vliv značky zdravé výživy na nákupní chování zákazníků
Kristýna KÁROVÁ -
Rodový statek a zdravý životní styl (kvalitativní práce)
Tereza NOSKOVÁ -
TRENDY, STYL A VIZE - VLASTNÍ TÉMA
Eliška SRBKOVÁ -
Udržitelnost a výchova zdravého životního stylu dětí v Církevním dětském domově Emanuel, Stará Ves
Michal STOKLÁSEK