Analýza konkurenčního prostředí podniku jako podklad pro návrh obchodní strategie – Bc. Markéta Parýzková, DiS.
Bc. Markéta Parýzková, DiS.
Bachelor's thesis
Analýza konkurenčního prostředí podniku jako podklad pro návrh obchodní strategie
Abstract:
Cílem bakalářské práce je navrhnout optimální obchodní strategii analyzovaného podniku s ohledem na konkurenční prostředí. Pomocí strategických analýz, jak vnějšího tak vnitřního prostředí podniku, byla zjištěna současná pozice podniku, specifikováno konkurenční prostředí a charakterizovány všechny důležité složky působící na podnik. V závěru bakalářské práce jsou navržena opatření a doporučení, které …moreAbstract:
The aim of my bachelor thesis is to propose an optimal marketing strategy of the analyzed enterprise with respect to competitive environment. Using strategic analyses both for the outer and the inner environment of the enterprise, a current position of the enterprise has been assessed, competitive environment has been specified and all the important elements affecting the enterprise have been characterized …moreKeywords
Strategie strategická analýza podnik konkurence SWOT analýza STEP analýza Porterův model pěti sil BCG matice analýza konkurentů analýza zákazníků. Strategy strategic analysis company competition SWOT analysis STEP analysis Porter’s model of five powers BCG matrix analysis of competitions analysis of costumers.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2014
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/ghu1q/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Hana Bartošová
- Reader: Ing. Jana Ochotná
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PARÝZKOVÁ, Markéta. \textit{Analýza konkurenčního prostředí podniku jako podklad pro návrh obchodní strategie}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2014. Available from: https://theses.cz/id/p6gg7b/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Evaluation of the Company's Competitiveness
Cyril Antony -
The Analysis of Marketing Strategy of Airbnb and Their Current Business Model
Markéta VEVERKOVÁ -
Evaluation of the Company's Competitiveness
Bibin Mathew -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova -
Analýza konkurenční pozice autoškoly Ivan Herceg
Michaela Hercegová -
Analysis of the Internet Marketing Strategy of AIESEC
Aneta Lačevová -
Analysis of current ŠKODA AUTO loyalty incentives and insights for a future loyalty strategy
Kevin Hargas -
Porterův model pěti sil firmy Pelamis, s.r.o.
Dominika Gotvaldová