Talentové TV pořady, medializace, marketizace a celebritizace - komparace ČS Superstar a Česko Slovensko má talent – My Huyen Truong
My Huyen Truong
Bachelor's thesis
Talentové TV pořady, medializace, marketizace a celebritizace - komparace ČS Superstar a Česko Slovensko má talent
Talent TV shows, medialization, marketization and celebrity - comparation of Czech Slovak Superstar and Czech - Slovak Got Talent
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá talentovými soutěžemi, zejména populárními soutěžemi na českém televizním trhu, těmi jsou Česko Slovensko má Talent a Česko Slovenská Superstar. Cílem je poukázat na popularitu na zahraničním a českém trhu. Porovnání dvou soutěží na českém trhu, ve sledovanosti a účasti. Cílem představit koncept soutěží, kdy a odkud se dostala do České republiky a jak je vnímaná soutěž z …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with talent competitions, especially popular competitions on the Czech television market, these are Czech Slovakia got a Talent and Czech Slovak Superstar. The aim is to point out the popularity on the foreign and Czech markets. Comparison of two competitions on the Czech market, in viewership and participation. The aim is to introduce the concept of competitions, when and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/e4bdp/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2019
- Supervisor: Mgr. Zdeněk Sloboda
- Reader: Ing. Miroslav Dittrich
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TRUONG, My Huyen. \textit{Talentové TV pořady, medializace, marketizace a celebritizace - komparace ČS Superstar a Česko Slovensko má talent}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2019. Available from: https://theses.cz/id/p6wbrg/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Finanční analýza vybraného podniku Coca Cola HBC Česko a Slovensko, s.r.o
Eliška Michálková -
Česko-slovenské a slovensko-české jazykové kontakty v prostředí 2. st. ZŠ v ČR a na Slovensku
Martina PARMOVÁ -
Adornova kritika televize a koncept komplexní televize
Sylvie Janošová -
Dokumentární film Československé televize Brno a České televize Brno v letech 1990 – 1995
Karolína Balcárková -
Self promotion v televizním zpravodajství České televize a televize Nova.
Nikola KARKOŠOVÁ -
Televize jako prostředek subvencování kinematografie: Analýza smluvních vztahů Československé televize a Československého státního filmu v období 1953 – 1965
Šimon Bauer -
Grafický design ve zpravodajství České televize v porovnání se zpravodajstvím televize Nova
Jan Voharčík -
Nová média jako nástroj naplnění uměleckých vizí televize
Lucie Rothová