Silvie Norková

Master's thesis

Optimalizace a kontrola komunikační strategie léku na předpis (spolupráce se společností Sanofi- Aventis)

Optimization and Control of the Communication Strategy of the Prescription Drug (in cooperation with sanofi-aventis)
Abstract:
Práce se zabývá analýzou analýzou marketingového mixu ve farmacii s detailním zaměřením na propagaci a komunikaci léku na předpis s přihlédnutím k odlišnostem v oblasti volně prodejných léků pro účel optimalizace komunikační strategie léčiv a kontroly při její tvorbě. K dosažení a zpracování cíle práce využívám metody analýzy, metody deskripce a dvou terénních marketingových výzkumů. Práce má pět hlavních …more
Abstract:
The thesis addresses the analysis of the marketing mix in the pharmaceutical industry with a detailed focus on the promotion and communication channels of the prescription drug. The aim is to help a company with a control and optimization of the communication strategy so that it is adapted to the new trends. The differences between the prescription drug and the over-the-counter drug in the aspects …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 9. 2009
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Iva Eretová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/16208