Vytvoření metodiky Startup Discovery v kontextu současného startupového prostředí – Vojtěch Pavelka
Vojtěch Pavelka
Bachelor's thesis
Vytvoření metodiky Startup Discovery v kontextu současného startupového prostředí
Creating a Startup Discovery methodology in the context of the current startup environment
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na řešení problému absence marketingových výzkumů u českých startupů a na návrh metodiky Startup Discovery pro dosažení Product/Market Fit pomocí rychlého ověřování produktů. Práce je rozdělena do tří částí – teoretické, analytické a návrhové. Teoretická část práce se zabývá definicí pojmů startup, financování startupů, marketingový výzkum, vize, strategie a prototyp. Analytická …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on solving the problem of the lack of marketing research in Czech startups and on creating a Startup Discovery methodology for achieving Product/Market Fit through rapid product validation. The thesis is divided into three parts – theoretical, analytical and proposal. The theoretical part of the thesis deals with the definition of the terms startup, startup financing, marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Ludmila Navrátilová, Ph.D.
- Reader: Michal Mervart, MBA
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PAVELKA, Vojtěch. \textit{Vytvoření metodiky Startup Discovery v~kontextu současného startupového prostředí}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola NEWTON, a.s., NEWTON University. 2021. Available from: https://theses.cz/id/p7ozgt/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., Vysoká škola NEWTONNEWTON College a.s.
NEWTON UniversityBachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Analysis of product adoption and prediction of customer churn
Ľudmila Lenková -
Applying the Product Management best practices in an IT start-up
Ion Capatina -
Tvorba UX strategie vznikajícího produktu
Anastasia Babina -
Sociální kapitál podnikového prostředí jako významný lidský zdroj při naplnění vize a strategie podniku
Alena Přibylová -
Vize jako nezbytný základ tvorby strategie podniku
Jakub Vácha -
Využívání firemní vize ve vybrané organizaci
Jan Panuš -
Analýza vize a mise
Nikola Klepáčková -
Rituál Vision quest v České republice
Nicola MACHALOVÁ