Behaviorální ekonomie a její uplatnění v marketingové praxi – Nela Špechtnerová
Nela Špechtnerová
Bachelor's thesis
Behaviorální ekonomie a její uplatnění v marketingové praxi
Behavioral economics and its application in marketing practice
Abstract:
Behaviorální ekonomie získává na popularitě a je diskutována více než kdy předtím kvůli mnoha důvodům. Mezi ně lze zařadit krizi pozornosti, změnu životního stylu člověka a přeplněný trh množstvím neodlišitelných značek. Cílem této práce je nalezení a sjednocení postupů pro lepší využití behaviorální ekonomie v marketingu. Aplikuje primární a sekundární výzkum v teoretické části, a experiment v praktické …moreAbstract:
Behavioral economics is gaining popularity and is being discussed more than ever before for many reasons. These include the attention crisis, changing human lifestyles and a crowded marketplace with a number of indistinguishable brands. The aim of this thesis is to find and unify practices for better use of behavioral economics in marketing. It applies primary and secondary research in the theoretical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2024
- Supervisor: Bc. Jaroslav Malina
- Reader: Petra Průšová, Ing.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠPECHTNEROVÁ, Nela. \textit{Behaviorální ekonomie a její uplatnění v~marketingové praxi}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2024. Available from: https://theses.cz/id/p81m8h/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative Marketing and Communication / Management in Creative Industries
Theses on a related topic
-
Importance of sustainability within the fashion industry in the purchase decision making process of Gen Z.
Gyuzal Kuspakova -
The Influence of Advertisements on Preschool Children and Their Roles in the Purchase Decision Making Process
Kateřina Šenková -
Purchase Involvement in Consumer Decision Making: How University Students Buy Low- and High-risk Products
Denisa Valsová -
The Role of Instagram influencers in the Consumer Decision Making Process
Aliaksandra Sonets -
The Role of Instagram Influencer in the Consumer Decision Making Process in the France Fashion Industry
Leila Baizakova -
Efekt země původu a jeho vliv na spotřebitelské chování
Veronika Šilhanová -
Jazyk a spotřebitelské chování: Ekonomické rozhodování u vzorku bilingválních spotřebitelů
Renata Kosíková -
Interkulturní rozdíly ve spotřebitelském chování na trhu smartphonů
Renáta Kudělková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights