El análisis de los recursos persuasivos de la Coca-Cola en la publicidad – Renáta KODAJOVÁ
Renáta KODAJOVÁ
Bachelor's thesis
El análisis de los recursos persuasivos de la Coca-Cola en la publicidad
The analysis of persuasive resources of Coca-Cola in the publicity
Abstract:
The purpose of this Bachelor?s thesis is to introduce Coca-Cola brand from a linguistic point of view, focusing on the linguistic resources used in persuasive methods appealing to the consumer. The thesis consists of two parts: a theoretical and a practical part. In the first part the basic functions of language are explained. Moreover, it describes the division of slogans in advertising and defines …moreAbstract:
Cílem této bakalářské práce je představit značku Coca-Cola z lingvistického hlediska se zaměřením na jazykové prostředky, které používá jako přesvědčovací metody apelující na spotřebitele. Práce je koncipována do dvou částí: části teoretické a části praktické. V první části jsou vysvětleny základní funkce jazyka, členění sloganů v reklamě a jsou definovány jazykové prostředky, které se v jazyku reklamy …more
Language used: Spanish
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2015
Accessible from:: 15. 4. 2015
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Irena Fialová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KODAJOVÁ, Renáta. El análisis de los recursos persuasivos de la Coca-Cola en la publicidad. Ostrava, 2015. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 15.4.2015
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 15. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Spanish for Business
Theses on a related topic
-
Prostředky persvaze v reklamě
Michaela GARBAROVÁ -
Prostředky persvaze v reklamě
Michaela GARBAROVÁ -
Děti jako cílová skupina mediální persvaze
Iva KŘÍŽOVÁ -
Děti jako cílová skupina mediální persvaze
Petr ADAM -
Teenager jako cílová skupina mediální persvaze
Andrea Masárová -
Formy persvaze v reklamách určených dětem
Kateřina KOMÁRKOVÁ -
Analýza prostředků persvaze v reklamních textech časopisů Týden
Veronika Muselíková