Bc. Jana RACHOVÁ

Master's thesis

Konceptuální test Force Concept Inventory a jeho psychometrická analýza

Conceptual Test Force Concept Inventory and Its Psychometric Analysis
Abstract:
Hlavním cílem mé diplomové práce je provedení rozboru faktorové struktury FCI. Výsledky výzkumného šetření jsou zkoumány metodologií explorativní faktorové analýzy (Exploratory Factor Analysis). Teoretická část mé práce vymezuje základní pojmy týkající se oblasti didaktického, resp. kurikulárního výzkumu, a to z pohledu věd zabývajících se poznáním jak v pedagogickém (didaktika) tak filosofickém (epistemologie …more
Abstract:
The main goal of my thesis is to analyze the factor structure of the FCI. The results of the research investigation are examined by the methodology of exploratory factor Analysis. The theoretical part of my work defines the basic concepts related to the field of didactic, or curricular research, from the point of view of the sciences dealing with knowledge in both the pedagogical (didactics) and philosophical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 7. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. Mgr. Jiří Kohout, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

RACHOVÁ, Jana. Konceptuální test Force Concept Inventory a jeho psychometrická analýza . Plzeň, 2024. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Applied Sciences

Master programme / field:
Mathematics / Training Teachers of Mathematics at Higher Secondary Scholls