Bc. Jitka Sedláková

Bachelor's thesis

Vliv rámování ve vztahu k abstraktnosti a konkrétnosti sdělení na subjektivní hodnocení charitativních reklamních formulací

The Influence of Framing in Relation to the Concreteness and Abstractness of Text on the Subjective Evaluation of the Charity Advertising Messages
Abstract:
Cílem této práce bylo prozkoumat vliv pozitivního a negativního rámování zprávy ve vztahu ke konkrétnosti a abstraktnosti textu na míru vnímání přesvědčivosti a hodnocení charitativních reklamních sdělení. Studie byla zaměřena pouze na ekonomicky aktivní jedince, kteří nepracují v reklamní či charitativní organizaci a v jejichž rodině či blízkém okruhu přátel se nenachází handicapovaná osoba. Výsledky …more
Abstract:
The purpose of this study was to examine the influence of positive and negative framing in relation to the concreteness and abstractness of text on the persuasiveness and evaluation of the charity advertising messages. The study focused only on the economically active individuals, who do not work in advertising or charity organizations and who do not have a handicapped person in their family or among …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2015
  • Supervisor: Mgr. Miroslav Šipula
  • Reader: Mgr. Věra Žůrková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií