Návrh online marketingové strategie firmy s ohledem na etické aspekty – Ladislav Hanek
Ladislav Hanek
Bachelor's thesis
Návrh online marketingové strategie firmy s ohledem na etické aspekty
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou online marketingové strategie s ohledem na etické aspekty. Inzerenti na internetu zneužívají neznalosti, jazykových bariér, omezeného povědomí uživatelů a například i jejich důvěry, ve svůj prospěch. Díky této důvěře, nevědomosti i klamání uživatelů pak mohou dosahovat lepších výsledků, než inzerenti, kteří neetických praktik v reklamě nevyužívají. V první, …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the issue of online marketing strategy with regard to ethical aspects. Advertisers on the Internet abuse ignorance, language barriers, limited user awareness and, for example, their trust, to their advantage. Thanks to this trust, ignorance and deception of users, they can achieve better results than advertisers who do not use unethical practices in advertising. The first …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2021
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/my3iz/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2021
- Supervisor: doc. Ing. Josef Maroušek, Ph.D.
- Reader: Ing. Marcela Juraszková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HANEK, Ladislav. \textit{Návrh online marketingové strategie firmy s ohledem na etické aspekty}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2021. Available from: https://theses.cz/id/pa89y6/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
The Use and Impact of Advertising on Social Campaigns
Violina Radeva -
Advertising on social networks
Fei YUAN -
Social advertising and its impact on consumer and citizenship behaviour
Veronika Shipilova -
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová -
ATTITUDES TO ONLINE BANNER ADVERTISING ON THE "VK.COM" SOCIAL NETWORK AS A CHANNEL FOR PURCHASING CLOTHING
Alena Ablamskaya -
Online marketingová komunikace AC Sparta Praha
Filip Liška -
Online marketingová komunikace největších řetězců s potravinami v České republice
Aneta Nekolová -
Využití online marketingu v gastronomických službách
Lucie Kondelíková