Ladislav Hanek

Bachelor's thesis

Návrh online marketingové strategie firmy s ohledem na etické aspekty

Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou online marketingové strategie s ohledem na etické aspekty. Inzerenti na internetu zneužívají neznalosti, jazykových bariér, omezeného povědomí uživatelů a například i jejich důvěry, ve svůj prospěch. Díky této důvěře, nevědomosti i klamání uživatelů pak mohou dosahovat lepších výsledků, než inzerenti, kteří neetických praktik v reklamě nevyužívají. V první, …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the issue of online marketing strategy with regard to ethical aspects. Advertisers on the Internet abuse ignorance, language barriers, limited user awareness and, for example, their trust, to their advantage. Thanks to this trust, ignorance and deception of users, they can achieve better results than advertisers who do not use unethical practices in advertising. The first …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2021
  • Supervisor: doc. Ing. Josef Maroušek, Ph.D.
  • Reader: Ing. Marcela Juraszková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích