Radek Antl

Bachelor's thesis

Fenomén mládí, krásy a zdraví v televizní reklamě

The phenomenon of youth, good looks and fitness in TV advertising

The phenomenon of youth, good looks and fitness in TV advertising
Abstract:
Tématem práce jsou reklamní sdělení pracující s krásou, mládím a zdravím ve smyslu fyzických vlastností člověka. Součástí práce je úvod do problematiky významu fyzické atraktivity (definované krásou těla, mládím a zdravým vzhledem) pro člověka a úvod do reklamy coby specifické formy komunikace sloužící obchodním účelům. Na základě odborné literatury, zabývající se jak reklamou a reklamními mechanismy …more
Abstract:
The text is focused on advertising contents, that work with beauty, youth and fitness as characteristics of human. The text consists of introduction to importance of physical attractivness (that is made of good looking, youthful and fitness look) for humans and advertising as a unique form of communications used for commercial functions. Under authority of specialized publications, focused on advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2009
  • Supervisor: Pavel Zahrádka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.