Mgr. Lenka Rebendová
Bachelor's thesis
Reklamní strategie v dynamickém duopolu
Advertising Strategies in a Dynamic Duopoly
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou, zda, kdy a kolik značkové reklamy oproti obecné reklamě by mělo být provedeno. Použitím teorie diferenciálních her získáme optimální reklamní rozhodnutí pro dynamický duopol se symetrickými a asymetrickými konkurenty. Ukážeme, jak reklamní činnost závisí na ceně a účinnosti každého typu reklamní činnosti pro každou firmu, rozdělení užitku tržního rozvoje …moreAbstract:
This bachelor's thesis examines whether, when, and how much brand advertising versus generic advertising should be done. Using differential game theory, optimal advertising decisions are obtained for a dynamic duopoly with symmetric or asymmetric competitors. We show how advertising depends on the cost and effectiveness of each type of advertising for each firm, the allocation of market expansion benefits …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hvraq/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2015
- Supervisor: doc. RNDr. Jan Paseka, CSc.
- Reader: Mgr. Jiří Zelinka, Dr.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Mathematics / Financial and Insurance Mathematics
Theses on a related topic
-
Analýza reklamní strategie dětské značky Jupík
Jan Šimák -
Influencer impact on brand awareness
Kai Dominik Renchen -
Návrh marketingové strategie pro fyzioterapeuticko-sportovní centrum
Tomáš Ajksner -
Reklama a její vliv na dospívající
Jana Hvězdová -
Srovnávací reklama a její vliv na vybranou generaci spotřebitelů
Miroslava Císařová -
Sportovní reklama v Liberci
Martina Volšíková -
Reklama, jak reklama ovlivňuje děti a etická stránka reklamy
Martina KREJČÍŘOVÁ -
Skrytá reklama v kontextu současné kultury
Lukáš Kliment