Nation branding: Komparace institucionálního zajištění v ČR a v Estonsku – Hana Marešová
Hana Marešová
Bachelor's thesis
Nation branding: Komparace institucionálního zajištění v ČR a v Estonsku
Nation branding: The Comparison of the Institutional Provision in the Czech Republic and in Estonia
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje konceptu nation brandingu a komparuje institucionální zajištění nation brandingu v České republice a v Estonsku. Teoretická část stanoví oblasti nation brandingu, aktéry nation brandingu a postupy při tvorbě brandingových kampaní. Teoretická část dále definuje indexy sloužící k měření image a síly značky národů. Praktická část se soustředí na přístupy k nation brandingu v …moreAbstract:
The bachelor‘s thesis focuses on the concept of nation branding and carries out a comparison of the institutional provision of nation branding in the Czech Republic and in Estonia. The theoretical part of the thesis determines the spheres of nation branding, nation branding’s actors and the processes of creating a nation branding campaign. The part also defines indexes used for measuring a country …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 1. 2020
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80421
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2020
- Supervisor: Markéta Dianová
- Reader: Jan Hanzlík
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80421
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Shaping a Nation
Lung Yin Lin -
The effects of brand visual design and communications on brand image and brand preference in wine industry
Anastasiia Savicheva -
Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis
Anastasiia Nasanovich -
Zásady brand identity a jejich aplikace při tvorbě návrhu brand identity svíček Emiu
Thi Thanh Huyen Ngoová -
Effect of Brand Experiences on Brand Loyalty & Customer Satisfaction
Paras Tanwar -
Vliv brand experience a brand love na šíření doporučení
Veronika Šupová -
Impact of Instagram Influencers on Brand Reputation & Brand Loyalty
Gaurav Ashok Pandit -
Brand characters` influence on perceived brand personality
Nikol Peterská