Entwicklung der symbolischen Kompetenz im DaF-Unterricht anhand des Textes von Philipp Löhle: „Wir sind keine Barbaren!“ – Bc. Barbora Weszterová
Bc. Barbora Weszterová
Master's thesis
Entwicklung der symbolischen Kompetenz im DaF-Unterricht anhand des Textes von Philipp Löhle: „Wir sind keine Barbaren!“
Development of symbolic skills in GFL lessons based on the text by Philipp Löhle: "We are not barbarians!"
Abstract:
The diploma thesis deals with the development of symbolic skills in GFL lessons based on the text written by Philip Löhle: "We are not barbarians!". The main goal is to create a didactization for a project-week and to implement proposed teaching sequences in distance education. In the first part, the theoretical background of the concept of symbolic competence is brought closer: curricular requirements …moreAbstract:
Diplomová práca sa zaoberá rozvojom symbolickej kompetencie vo výuke nemčiny ako cudzieho jazyka, a to na základe práce s textom od Philippa Löhleho: „Wir sind keine Barbaren!“. Hlavným cieľom je vypracovať didaktizáciu pre projektový týždeň a navrhnuté vyučovacie sekvencie dištančnej výuky následne aj implementovať v praxi. V prvej časti je priblížené teoretické pozadie konceptu symbolickej kompetencie …moreKeywords
symbolická kompetencia projektová výuka dištančné vyučovanie literatúra divadelná hra utečenec cudzosť tvorenie významov symbolic competence project-based learning distance education literature play refugee foreignness meanings creation symbolische Kompetenz Projektunterricht Distanzlehre Literatur Drama Flüchtling Fremdheit Bedeutungsbildung Philipp Löhle
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 7. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/d64ja/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2020
- Supervisor: Mgr. Jan Budňák, Ph.D.
- Reader: BA Johannes Benjamin Köck, MA
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
WESZTEROVÁ, Barbora. \textit{Entwicklung der symbolischen Kompetenz im DaF-Unterricht anhand des Textes von Philipp Löhle: „Wir sind keine Barbaren!“}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2020. Available from: https://theses.cz/id/pd49u9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature