Princip nedostatku a jeho využití v marketingové komunikaci – Bc. Tadeáš Adamjak
Bc. Tadeáš Adamjak
Master's thesis
Princip nedostatku a jeho využití v marketingové komunikaci
The Scarcity Principle and its Utilization in Marketing Communication
Abstract:
Cieľom diplomovej práce je preskúmať, ako princíp nedostatku ovplyvňuje spotrebiteľské správanie, aké faktory určujú účinnosť taktiky nedostatku a ako sa táto taktika využívajú v marketingovej komunikácii.Abstract:
The aim of the thesis is to examine how the scarcity principle influences consumer behaviour, what factors determine the effectiveness of scarcity tactics and how these tactics are used in marketing communication.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2024
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ADAMJAK, Tadeáš. \textit{Princip nedostatku a jeho využití v marketingové komunikaci}. Online. Master's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Multimedia Communications. 2024. Available from: https://theses.cz/id/pedpsm/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Adamjak, Tadeáš. Princip nedostatku a jeho využití v marketingové komunikaci. Zlín, 2024. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsMaster programme / field:
Marketingová komunikace / Marketing Communications
Theses on a related topic
-
Marketingová komunikácia Severočeského divadla v Ústí nad Labem
Filip Rybár -
Marketingová komunikácia značky Persil
Martina Matysová -
Marketingová komunikácia prostredníctvom módneho blogu
Natália Drozdová -
Atribúty pomalej módy prispievajúce k vyššej vnímanej spotrebiteľskej hodnote produktu
Barbora Lučanová -
Vliv známosti značky produktu na rozhodování spotřebitele o nákupu
Ladislav Rohan