Bc. Natália Belicová

Master's thesis

Advertising Brexit: Elements of Persuasion in the Facebook Campaign

Advertising Brexit: Elements of Persuasion in the Facebook Campaign
Abstract:
Tato práce analyzuje reklamy propagující odchod z EU zveřejněné na Facebooku v době referenda z roku 2016. Bylo vybráno čtyřiadvacet obrazových reklam, které byly zkoumány z hlediska lingvistických, supralingvistických a vizuálních persuazivních prvků. Lingvistická analýza se opírá o práci Jeanne Fahnestock (2011). Analýza supralingvistických prvků je založena primárně na triádě etos, patos a logos …more
Abstract:
This thesis aims to analyze pro-Brexit adverts published on Facebook at the time of the referendum of 2016. Twenty-four banner ads were selected and examined in terms of linguistic, supralinguistic and visual persuasive elements. Linguistic analysis is based on the work of Jeanne Fahnestock (2011). The analysis of supralinguistic elements is based primarily on the triad of ethos, pathos, and logos …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 1. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 2. 2021
  • Supervisor: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
  • Reader: doc. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Philology / English Language and Literature

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.