"Produktivní" přístupy k uměleckým dílům v galerijních animacích – Bc. Nikola VAŇKOVÁ
Bc. Nikola VAŇKOVÁ
Master's thesis
"Produktivní" přístupy k uměleckým dílům v galerijních animacích
"Productive" approaches to art works of gallery animations
Abstract:
Diplomová práce se zabývá metodou galerijních animací. Tato metoda umožňuje široké veřejnosti zprostředkování umění přímo v galerii nebo muzeu. Klade důraz na aktivní zapojení účastníka, na jeho prožitek z prováděné činnosti a závěrečnou reflexi. Úvodní kapitola shrnuje teorii galerijních animací a její základní kritéria. Zabývá se klíčovými pojmy, osobou animátora a jeho charakteristikou, členěním …moreAbstract:
The diploma work deals with a method of gallery animations. This method enables to intermediate the art to general public directly in a gallery or a museum. It insists on an active involvement of a participant, on his/her experience and feeling coming out of performing activity and his/her final reflection. The introductory chapter gives the theoretical background of gallery animations and its basic …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 7. 2012
Accessible from:: 14. 7. 2012
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2012
- Supervisor: PaedDr. Rudolf Podlipský, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
VAŇKOVÁ, Nikola. "Produktivní" přístupy k uměleckým dílům v galerijních animacích. Plzeň, 2012. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 14.7.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 14. 7. 2012 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáUniversity of West Bohemia
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / VV
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.