Budování značky s positioningem jako luxusní značka – Bc. Jakub Bůšek
Bc. Jakub Bůšek
Master's thesis
Budování značky s positioningem jako luxusní značka
Building brand positioning as a luxury brand
Abstract:
Diplomová práce se zabývá budováním značky s positioningem jako luxusní znač- ka. Zaměřuje se na identifikaci luxusních produktů, identifikaci faktorů, které tako- vé vnímání ovlivňují a poznání motivů vedoucích k nákupu těchto produktů. Pro poznání chování spotřebitelů na trhu luxusních produktů byl realizován kvantita- tivní a kvalitativní výzkumu. Hloubkových rozhovorů se zúčastnilo 29 českých re …moreAbstract:
This thesis concentrates on brand building with positioning as a luxury brand. It focuses on identification of high-end products, identification of factors that influ- ence this perception and understanding of the motives leading to the purchase of these products. To understand the behavior of consumers in the market of luxury products quantitative and qualitative research was used. Sample size of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2016
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Jana Turčínková, Ph.D.
- Reader: Rudolf Večeřa, externi
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Marketing recommendations for Czech companies exporting healthy food products into a selected country of SEM
Eliška Škvařilová -
Recommendations for marketing of Azerbaijani wine in Azerbaijan
Laman Ahmadova -
GDPR a jeho dôsledky pre marketing firiem
Vanesa Hogenová -
Instore marketing
Adrián Macháček -
Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitelů
Veronika Blaniková -
Chování spotřebitele na trhu realit a marketingová doporučení firmám v odvětví
Regína Fílová -
Chování spotřebitele na trhu práce při hledání zaměstnáni v oboru IT a marketingová doporučení firmám v odvětví
Jakub Kučera -
Triple Bottom Line odpovědnost a kupní chování spotřebitelů
Štěpánka Jakubcová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights