Anna Hobzová

Bachelor's thesis

Klamavá reklama z hlediska "průměrného spotřebitele"

Misleading advertising from the point of view of average consumer
Abstract:
Tato práce se zabývá evropskou právní úpravou ochrany spotřebitele před klamavou reklamou za použití institutu průměrného spotřebitele. Za cíl si klade zjistit, zda tento institut ve své současné podobě efektivně funguje, a spotřebitele tak chrání. Pomocí výkladu pojmů a aplikace metody průměrného spotřebitele v modelových situacích práce dochází k závěru, že nynější způsob využívání tohoto prostředku …more
Abstract:
This bachelor's thesis deals with the European legislation of consumer protection from misleading advertising using the institute of average consumer. The objective is to determinate whether the institute in its current form works efficiently and really protects the consumer. After explanation of basic terms and application of the method of average consumer on some specific situations, the thesis concludes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 9. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2013
  • Supervisor: Petr Štěpánek
  • Reader: Jan Vavrečka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/37325