Ing. Pavlína Procházková

Bachelor's thesis

Měření účinnosti reklamního sdělení na psychiku a chování spotřebitele

Measuring Advertising Message Efficiency on Consumer’s Mind and Behaviour
Abstract:
Může reklama být účinná a opravdu na spotřebitele působit? A jakým způsobem se tyto faktory zjišťují nebo měří? K odpovědím na tyto otázky se ve své práci dostávám přes stručnou charakteristiku neméně důležitých psychologických vlivů, ať už se jedná o roli emocí, motivace a nákupního chování, nebo o typologii osobnosti, spotřebitele a výběr cílové skupiny. Teoretické poznatky jsou v praktické části …more
Abstract:
Can advertising be efficient and does it really work? And what ways are used to find out or measure these factors? These questions are answered in this thesis just after brief characteristics of psychological phenomenons such as emotions, motivation and shopping behaviour or personality and consumer typology and selection of target group. The theoretical knowledge is demonstrated by own research in …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2011
  • Supervisor: JUDr. Petr Majerik
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní