Měření účinnosti reklamního sdělení na psychiku a chování spotřebitele – Ing. Pavlína Procházková
Ing. Pavlína Procházková
Bachelor's thesis
Měření účinnosti reklamního sdělení na psychiku a chování spotřebitele
Measuring Advertising Message Efficiency on Consumer’s Mind and Behaviour
Abstract:
Může reklama být účinná a opravdu na spotřebitele působit? A jakým způsobem se tyto faktory zjišťují nebo měří? K odpovědím na tyto otázky se ve své práci dostávám přes stručnou charakteristiku neméně důležitých psychologických vlivů, ať už se jedná o roli emocí, motivace a nákupního chování, nebo o typologii osobnosti, spotřebitele a výběr cílové skupiny. Teoretické poznatky jsou v praktické části …moreAbstract:
Can advertising be efficient and does it really work? And what ways are used to find out or measure these factors? These questions are answered in this thesis just after brief characteristics of psychological phenomenons such as emotions, motivation and shopping behaviour or personality and consumer typology and selection of target group. The theoretical knowledge is demonstrated by own research in …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/kj1xs/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2011
- Supervisor: JUDr. Petr Majerik
- Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Effect of Branding on Consumer Purchase Behaviour: Household Appliances Industry
Merve Bahcivancilar -
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Digital Music Market
David Božoň -
Online consumer behaviour of foreigners in the Czech Republic
Karol Juliana Garcia Rivero -
Social advertising and its impact on consumer and citizenship behaviour
Veronika Shipilova -
Changes in Consumer Behaviour and their Impact on Marketing Management
Karina Zaripova -
Typologie pracovníků
David Maršál -
Měření krevního tlaku a pulzu - rozdíly v digitálním a manuálním měření
Lucie Novotná -
Měření velikosti objektu při RTG vyšetření v různé vzdálenosti objektu od detektoru a srovnání relevance měření u dvou různých prohlížečů RTG dokumentace.
Michaela Varmužová