Bc. Barbora VÍŠKOVÁ
Master's thesis
Využití map v dějepisném vyučování
Use of maps in historical teaching
Abstract:
Cílem této diplomové práce je úvodní sonda do problematiky map v dějepisných učebnicích. Stručným úvodem jsou představeny základní informace o mapách z pohledu kartografie a následně zařazení map mezi didaktické prostředky využívané v hodinách dějepisu. Další část této práce popisuje jednotlivé série učebnic. Předkládá také porovnání zobrazovaných map v učebnicích na příkladu II. republiky. Mapy vztahující …moreAbstract:
The aim of this thesis is an introductory probe on maps in history textbooks. In the brief introduction are the basic pieces of information about maps from the point of view of cartography and the inclusion of maps among the didactic means used in the history lessons. The other part of this thesis describes individual series of textbooks. It also presents a comparison of displayed maps in the textbooks …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2018
Thesis defence
- Date of defence: 5. 2. 2018
- Supervisor: doc. PhDr. Blažena Gracová, CSc.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
VÍŠKOVÁ, Barbora. Využití map v dějepisném vyučování. Ostrava, 2018. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ScienceMaster programme / field:
Geography / Ge-Hi 2o ss
Theses on a related topic
-
Dovednosti talentovaných žáků a běžné žákovské populace v práci se školním atlasem
Simona LIŠKOVÁ -
Kartografické dovednosti ve výuce zeměpisu
Kateřina Mrázková -
Dovednosti talentovaných žáků a běžné žákovské populace v práci se školním atlasem
Simona LIŠKOVÁ -
Poměr v učebnicích matematiky pro 2. stupeň ZŠ: analýza učebnic z hlediska využitelnosti při diferencované výuce
Nikola Švárová