Genderové stereotypy v současné reklamě a nákupním chování spotřebitelů – Bc. Katarina Farberova
Bc. Katarina Farberova
Bachelor's thesis
Genderové stereotypy v současné reklamě a nákupním chování spotřebitelů
Gender stereotypes in contemporary advertising and consumer purchasing behavior
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá tématem "Genderové stereotypy v současné reklamě a nákupním chování spotřebitelů". Cílem této práce je identifikovat specifika genderových stereotypů, charakterizovat gendernvé stereotypy v reklamě a prozkoumat jakým způsobem ovlivňují nákupní chování spotřebitelů. Teoretická část práce bude realizována prostřednictvím jednotlivych dílčích kroků: základní přehled pojmů genderové …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the topic "Gender stereotypes in contemporary advertising and consumer purchasing behavior". The aim of this thesis is to identify the specifics of gender stereotypes, to characterize gender stereotypes in advertising and to examine how they influence consumer buying behaviour. The theoretical part of the thesis will be implemented through individual sub-steps: a basic …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024
Identifier:
https://is.ucp.cz/th/qlj4c/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2024
- Supervisor: Ing. Věra Levičková, Ph.D.
- Reader: Ing. Eliška Smotlachová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Bachelor programme / field:
Hospitality Management, Tourism and Marketing / Marketing
Theses on a related topic
-
Vliv spotřební daně z tabáku na nákupní chování spotřebitele
Hana Zíková -
Influenceři jako referenční skupina a jejich vliv na spotřební chování
Lucie Želenská -
Spotřební chování seniorů na trhu cestovního ruchu
Ganna Tsyrulnikova -
Spotřební chování v současném hotelnictví
Vít Vlasák -
Faktory ovlivňující spotřební chování generace X při nákupu osobního automobilu
Dominika Rajdlová -
Nákupní a spotřební chování osob se zrakovým postižením na trhu cestovního ruchu
Dominika Baťková -
Nákupní a spotřební chování seniorů na trhu cestovního ruchu
Veronika Bartošová -
Nákupní a spotřební chování rodin s dětmi z kraje Vysočina na trhu cestovního ruchu
Sabina Nováková