Bc. Lukáš Jíra

Bachelor's thesis

Uvedení nového produktu na trh ve vybrané společnosti

A New Product Launch in a Selected Company
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou zavedení nového produktu na trh. Cílem je analýza trhu a konkurence, včetně popisu jednotlivých marketingových kroků pro úspěšné zavedení nového produktu na trh ve vybraném podniku. V této souvislosti je využito poznatků z teoretické části, díky čemuž je možné provést analýzu PEST, Porterovu analýzu pěti sil, či SWOT analýzu. Na základě výsledků těchto …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the introduction of a new product on the market. The goal is to analyse the market and competition, including the description of individual marketing steps for the successful introduction of a new product on the market in a selected company. In this context, the knowledge from the theoretical part is used, which makes it possible to perform the PEST analysis, Porter’s …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 6. 2020
  • Supervisor: Ing. Petra Jílková, Ph.D.
  • Reader: Ing. Miroslav Dittrich

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication