Hodnoty chilských a slovenských matiek a ich predstavy o zodpovednosti školy a rodiny – Mgr. Zuzana Mravcová
Mgr. Zuzana Mravcová
Master's thesis
Hodnoty chilských a slovenských matiek a ich predstavy o zodpovednosti školy a rodiny
Chilean and Slovak Mothers' Values and their Beliefs about the Responsibility of School and Family
Abstract:
The study aimed to identify the differences between Chilean and Slovak mothers’ values and their beliefs about the responsibility of school and family in terms of teaching their children various skills and personal qualities. 218 Slovak mothers from two towns of western part of Slovakia and 189 Chilean mothers from one regional town in Chile participated in the study. The mothers who had their child …moreAbstract:
Cieľom tejto štúdie bolo zistiť rozdiely v hodnotách chilských a slovenských matiek a v ich predstavách o zodpovednosti školy a rodiny za naučenie svojich detí rôznym schopnostiam a vlastnostiam. Do štúdie bolo zahrnutých 218 slovenských matiek z dvoch miest západného Slovenska a 189 chilských matiek z jedného regionálneho mesta v Chile. Matkám, ktoré mali svoje dieťa na prvom stupni základnej školy …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dvxcu/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2009
- Supervisor: prof. PhDr. Marek Blatný, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MRAVCOVÁ, Zuzana. \textit{Hodnoty chilských a slovenských matiek a ich predstavy o zodpovednosti školy a rodiny}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2009. Available from: https://theses.cz/id/pm1b3n/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Role školy a pedagogů v transmisi lidové kultury na Horňácku
Magdalena Maňáková -
Role školy a pedagogů v transmisi lidové kultury na Horňácku (teze disertační práce)
Magdalena Maňáková -
Role rodičů v době uzavření škol pohledem učitelů
Václav Krňávek -
Role školy a školského systému v reprodukci vzdělanostních nerovností s akcentem na problematiku víceletých gymnázií
Kateřina Kochová -
The role of the teacher in alternative schools
Tereza Ježková -
Role asistenta pedagoga při podpoře pozitivního klimatu v inkluzivní třídě základní školy
Sabina Křížová -
Role středních škol v procesu přípravy studentů na vysokoškolské studium
Martina Šmeralová -
Role tutora při podpoře inkluzivního vzdělávání na základních školách
Natálie Matějíčková