Pricing policy - how a company can price different groups of consumers to eliminate the consumer surplus – Ing. Iveta Solčanská
Ing. Iveta Solčanská
Diplomová práce
Pricing policy - how a company can price different groups of consumers to eliminate the consumer surplus
Pricing policy - how a company can price different groups of consumers to eliminate the consumer surplus
Abstract:
The aim of this diploma paper is to prove that the application of the methods of discriminatory pricing is beneficial for both sides of the business transaction, the seller and the buyer, and that through these methods the seller can effectively capture consumer surplus and the buyer can benefit from price discounts. This work contains the theoretical framework of pricing methods, while special focus …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 4. 2012
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/lu0yw/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 6. 2012
- Vedoucí: Ing. Petr Mach, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Ing. Petr Wawrosz, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
SOLČANSKÁ, Iveta. \textit{Pricing policy - how a company can price different groups of consumers to eliminate the consumer surplus}. Online. Diplomová práce. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s. 2012. Dostupné z: https://theses.cz/id/pm6qp7/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Business Management and Corporate Finance
Práce na příbuzné téma
-
Tvorba interaktivních výukových pomůcek v softwaru Geogebra
Zuzana Havranová -
Price discrimination in the airline industry - what are the advantages of dynamic pricing system for airways?
Ahmet Can Özkan -
Pink Tax in the Context of the Product and Pricing Policy
Julie Štrohmajerová -
Pricing Strategy
Jaromír Mendl -
Consumer-Based Brand Equity and Purchase Intention towards Counterfeit Goods
Krizzia Mae Navarro