Ing. Iveta Solčanská

Diplomová práce

Pricing policy - how a company can price different groups of consumers to eliminate the consumer surplus

Pricing policy - how a company can price different groups of consumers to eliminate the consumer surplus
Abstract:
The aim of this diploma paper is to prove that the application of the methods of discriminatory pricing is beneficial for both sides of the business transaction, the seller and the buyer, and that through these methods the seller can effectively capture consumer surplus and the buyer can benefit from price discounts. This work contains the theoretical framework of pricing methods, while special focus …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 4. 2012

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 18. 6. 2012
  • Vedoucí: Ing. Petr Mach, Ph.D.
  • Oponent: Mgr. Ing. Petr Wawrosz, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správní

Vysoká škola finanční a správní

Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Business Management and Corporate Finance