The Phenomenon of Gacha Games in Contemporary Japanese Society – Lucie CHARUZOVÁ
Lucie CHARUZOVÁ
Bachelor's thesis
The Phenomenon of Gacha Games in Contemporary Japanese Society
The phenomenon of Gacha games in contemporary Japanese society
Abstract:
The goal of this thesis is to familiarize the reader with the subject of gacha games in contemporary Japanese society. The thesis is divided into three parts. The first introduces the Japanese mobile gaming industry in general and the phenomenon of gacha games in the social-mobile gaming industry. That means the basic mechanisms and principles of gacha, their origin and development throughout the years …moreAbstract:
Tato práce se zabývá fenoménem gača her v současné japonské společnosti, které v současnosti dominují mobilnímu hernímu průmyslu po celém světě. Gača hry patří k nejvýdělečnějším mobilním hrám v Japonsku a těší se značné popularitě, jak ze strany vývojářů, tak ze strany hráčů. Tento typ her čelil mnoha kontroverzím a kritice v průběhu let, kvůli svému vysoce ziskovému a hazardnímu charakteru, i přesto …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2023
Thesis defence
- Supervisor: doc. Mgr. Ivona Barešová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
CHARUZOVÁ, Lucie. The Phenomenon of Gacha Games in Contemporary Japanese Society. Olomouc, 2023. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Japanese Philology / Japanese Philology / Chinese Studies
Theses on a related topic
-
Implementace textové hry pro mobilní platformy a využití messenger bota v herním průmyslu
Petr Melicherík -
Vývoj mobilní aplikace v herním průmyslu
Miroslav Horňák -
Vytvoření umělé inteligence pro mobilní hru pomocí Unity ML-Agents Toolkit
Jiří Burda -
Využití videoher jako nástroje marketingu
Matěj Hes -
Internetová zábava (on-line hry, hazard, komunity)
Stanislav Němec -
Hazard a jeho regulace v Brně
Monika Bartoňková -
Role marketingové komunikace zaměřené na hazardní hry
Jiřina Lysáková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
MARKLOVÁ, E.
12/5/2023