Lenka SZWARCOVÁ

Master's thesis

Prožívání školní úspěšnosti leváků na počátku školní docházky

Experiencing of school success by left-handers at the beginning of their school attendance
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá utvářením si vztahu leváků k činnosti psaní na základě prožívání školní úspěšnosti. Teoretický základ popisuje asymetrii a lateralitu. Ukazuje druhy, stupně a typy laterality a rozkrývá možnosti její diagnostiky. Uvádí i historii výchovy leváků u nás a popisuje doporučení pro správný nácvik prvopočátečního psaní u levorukých žáků. Dále se zabývá pojmy školní úspěšnost …more
Abstract:
The presented diploma thesis deals with the formation of a left-handed pupils´ relation to a writing activity based on experience school success. The theoretical part of this work describes the asymmetry and laterality. It shows sorts, grades and types of laterality and it reveals possibilities of its diagnosis. It also shows the history of education of left-handers in our country and describes recommendations …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2013
Accessible from:: 5. 4. 2013

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Marie Švrčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SZWARCOVÁ, Lenka. Prožívání školní úspěšnosti leváků na počátku školní docházky. Ostrava, 2013. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 5.4.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 5. 4. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta