Narrative Storytelling and Dialogic Interaction in Video Games – Bc. Jaroslav Tesák
Bc. Jaroslav Tesák
Bachelor's thesis
Narrative Storytelling and Dialogic Interaction in Video Games
Narrative Storytelling and Dialogic Interaction in Video Games
Abstract:
Práce se zaobírá dialogickou interakcí a její aplikací ve videohrách. Představuje její druhy a rozčleňuje je v závislosti na typu jejich užití a aplikaci. Dále se zabývá druhy narace, a jak jsou ovlivňovány herními prvky, jako jsou žánry, větvení příběhu a linearita. Tyto základní videoherní žánry jsou také definovány a je popsán jejich vliv na tvorbu dialogů. Práce dále rozebírá rozdíly v komunikaci …moreAbstract:
This work deals with dialogical interaction and its application on video games. It introduces the categories and sorts them depending on the type of use and application. Next it deals with narration types and how these are influenced by game elements, such as genres story branching and linearity. These essential game genres are also defined and their influence on dialogue creation is described. Then …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 1. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/eov1a/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2017
- Supervisor: doc. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Jan Eichler
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Lingvističeskaja vežlivosť v ustnoj interakcii učaščichsja kak aspect formirovanija mežkulturnoj kommunikativnoj kompetencii pri obučenii russkomu jazyku v češskich osnovnych školach
Janina Krejčí -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
Defining, Developing, and Deploying a Digital Game-based Learning Experience for a Literature Class
Patrik Míša -
Střih gameplay trailerů pro PC hry
Jiří Volný