Bc. Romana Velecká

Bachelor's thesis

Classroom Community and Hidden Curriculum in English Language Classes

Classroom Community and Hidden Curriculum in English Language Classes
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá skrytým kurikulem a jeho vlivem na výuku anglického jazyka. Teoretická část práce se zabývá definicí pojmu skryté kurikulum. Jakým způsobem návyky, hodnoty, postoje a sociální interakce ovlivňují edukační proces. Pozornost je zaměřena zejména na upevnění sociální komunity ve třídě. Práce se také zabývá otázkou fungujícího třídního managementu, který je jedním z předpokladů …more
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the hidden curriculum and its impact on English language teaching. The theoretical part focuses on defining the hidden curriculum and how habits, values, attitudes and social interactions affect educational process. The attention is devoted to the importance of building social community in the classroom. The thesis also deals with the issue of effective classroom management …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2015
  • Supervisor: Mgr. Jana Chocholatá
  • Reader: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta