Yuliya Reiman
Bachelor's thesis
Strategie modrého oceánu
Blue Ocean Strategy
Abstract:
Tématem mé bakalářské práce je "Strategie modrého oceánu". Hlavním cílem práce je vysvětlení problematiky strategie modrého oceánu, která je současným trendem na trhu. Práce je rozdělena do dvou částí. První část popisuje, co to je konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, Porterův model pěti sil a jeho konkurenční strategie, které dále navazují na strategii modrého oceánu, hodnotovou inovaci, analytické …moreAbstract:
The subject of my bachelor's thesis is "Blue Ocean Strategy". The main goal of this work is to explain the problems of Blue Ocean Strategy, which is the actual trend in the market. The thesis is divided into two parts. The first part describes what it is competitiveness, competitive advantage, Porter's five forces model and its competitive strategies further build on the Blue Ocean Strategy, value …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/40553
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2014
- Supervisor: Petr Svoboda
- Reader: Jiří Dvořák
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/40553
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Evaluation of the Company's Competitiveness
Cyril Antony -
Marketingová strategie vybrané firmy
Kristýna Zitová -
Konkurenční strategie při vstupu podniku na zahraniční trh
Eliška Silná -
Konkurenční strategie vybraného podniku
Andrea Plodková -
Návrh strategie podniku
Jan Polan -
Porterovy generické strategie v kontextu online tržišť používaných v ČR
Albert Krištof -
Analýza a návrh marketingové strategie firmy Boucheron
Aneta Vazačová -
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá