Foreign Market Entry Strategies and Challenges that Enterprises May Face: Turkish Leather Manufacturer`s Entry Into the Czech Market – Mediha Dilara Aktaş
Mediha Dilara Aktaş
Master's thesis
Foreign Market Entry Strategies and Challenges that Enterprises May Face: Turkish Leather Manufacturer`s Entry Into the Czech Market
Foreign Market Entry Strategies and Challenges that Enterprises May Face: Turkish Leather Manufacturer`s Entry Into The Czech Market
Abstract:
V dnešním globalizujícím světě je prospěch z komparativních výhod a získávání tržního podílu na spotřebitelských trzích pro podniky mnohem významnější a vedou k jednodušímu zpřístupnění na zahraniční trhy. Tyto firmy však čelí mnoha výzvám v podnikání, jako je například analýza tržního prostředí, analýza konkurence a průmyslu, rozdílné chování spotřebitelů a obchodní překážky na zahraničních trzích …moreAbstract:
In the globalizing world, benefiting from comparative advantages and gaining market share in the consumer markets are getting more significant for the enterprises and lead them to enter foreign markets. However, these firms face many challenges in doing business like analyzing the market environment, competitor and industry analysis, different consumer behaviors and trade barriers in the foreign markets …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 9. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78237
Thesis defence
- Date of defence: 29. 8. 2019
- Supervisor: Markéta Lhotáková
- Reader: Jaroslav Halík
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
AKTA$\backslash$C S, Mediha Dilara. \textit{Foreign Market Entry Strategies and Challenges that Enterprises May Face: Turkish Leather Manufacturer`s Entry Into the Czech Market}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2018. Available from: https://theses.cz/id/pp8mvz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78237
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets: Entry Models for companies attempting to enter the Vietnamese market.
Phuc Nguyen Hong -
E-Commerce as a Foreign Markets Entry Strategy
Ali Kasimov -
Zmena nakupnich zvyklosti spotrebitelu po roce 1996.
Tereza Vlčková -
Změny nákupního chování spotřebitelů vyvolané SARS-COV2
Nayef Qatarneh -
Nákupní preference spotřebitelů v době koronaviru
Natálie Nodesová -
Postoje spotřebitelů k biopotravinám
Anna Simeonovová -
Genderové stereotypy v současné reklamě a nákupním chování spotřebitelů
Katarina Farberova -
Postoje spotřebitelů k zastarávání výrobků
Tiep Tran Xuan