Starting with project-based method in the EFL classroom – Pavlína Němcová
Pavlína Němcová
Master's thesis
Starting with project-based method in the EFL classroom
Začínáme s projektovým vyučováním v hodinách anglického jazyka
Starting with project-based method in the EFL classroom
Abstract:
The thesis focuses on project-based method as a tool of teaching and learning. The great emphasis is put on the lead-in activities that should precede every full project work. Apart from that, thesis deals with the motivation and classroom language usage. In the practical part the original draft of the project work is enclosed. Subsequently questionnaires from participation and non-participating students …moreAbstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou projektového vyučování. Důraz je kladen na aktivity, které by měly vlastnímu projektu předcházet, motivaci a užívání cizího jazyka pro běžnou komunikaci. V praktické části je přiložen původní koncept vlastního projektu, který byl uveden do praxe. Dále bylo provedeno dotazníkové šetření, které je stejně tak jako přepracovaná verze projektu součástí diplomové práce …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2010
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2010
- Supervisor: Josef Nevařil
- Reader: Jaroslava Ivanová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 15. 4. 2010 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Pedagogická fakultaMaster programme / field:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka a německého jazyka pro 2. stupeň základních škol
Theses on a related topic
-
Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Jason Monroe Helmer -
Project Based Learning in English lessons at elementary school
Petra Přikrylová -
Project - based Learning: Halloween Party
Vlasta Rousová -
Teaching and learning English prepositional constructions through activities and games
Zuzana Epelde -
Teaching and Learning for Democratic Citizenship in Czech School System and a Comparison with Danish School System
Klára Žilková -
An Examination of the Use of Corpora and Concordances in Language Teaching and Learning and its Implications for Syllabus Design in Secondary Schools
Věra Redrupová -
Lesson Plans for Online Teaching and Learning
Denisa Hurtíková -
Visualizing Colonial Myth: Revisiting iconic Philippine photographs in the early history of The National Geographic Magazine
Angelie Marilla
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights