Bc. Edith Rohelová
Bachelor's thesis
Vnímání regionálního značení spotřebiteli
Consumer Perception of Regional Labeling
Abstract:
Cíl bakalářské práce je zjistit současný stav vnímání regionálního značení spotřebiteli v regionu Beskydy a navrhnout možnosti jeho zlepšení. Dále zjistit jakou roli hrají regionální produkty a zvážit jejich přínos k formování a rozvoji regionů. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy týkající se marketingu a značky, Brand management, regionální značení a ochranné značení produktů. V praktické části …moreAbstract:
The aim of the bachelor´s thesis is to find out the current state of consumer perception of regional labeling in the Beskydy region and to suggest ways how to improve it. Further to identify of regional products and consider their contribution to the formation and development of regions. The theoretical part explains the concepts related to marketing, brand, brand management, regional labeling and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2021
Identifier:
https://is.slu.cz/th/m2s7s/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2021
- Supervisor: Ing. Michal Stoklasa, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v KarvinéSilesian University in Opava
School of Business Administration in KarvinaBachelor programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management
Theses on a related topic
-
Strategické řízení regionální značky – region Beskydy
Eliška Křivancová -
Marketingový výzkum moravského vína jako regionální potraviny
Veronika Šimková -
Marketingový výzkum nabídky regionálních potravin
Zuzana Chovaňáková -
Marketingový výzkum v Oblastní galerii Vysočiny v Jihlavě
Václav Šlehubr -
Marketingový výzkum včetně projektové studie
Ekaterina Terekhova -
Marketingový výzkum včetně projektové studie
Lizaveta Hladysh -
Marketingový výzkum nejvhodnějších kupních kanálů v truhlářské činnosti
Antonín Zaoral -
Marketingový výzkum inovačního potenciálu vybraných výrobků práškové metalurgie
Tomáš Němec