Bc. Martin VINTR

Master's thesis

Trakční vlastnosti lokomotivy s velkým instalovaným výkonem

Comparing of tractive attributes of locomotive with high power
Abstract:
Diplomová práce si dává za úkol porovnat klasické vyráběné lokomotivy o výkonu 3MW a 6MW a jejich jízdní výkony s teoretickou lokomotivou o výrazně větším instalovaném výkonu a následně tyto rozdíly prezentovat. Dále diskutuje smysluplnost tohoto zvýšení výkonu zejména ve vztahu k tuzemským tratím.
Abstract:
The aim of this thesis is to compare classical locomotives with 3MW or 6MW of installed power and their running performance to a theoretical new generation locomotive with a larger installed power and to present differences between them. It also discusses if it makes sense to build such a locomotive, especially with the Czech railtracks in mind.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2017
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. Ing. Martin Pittermann, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VINTR, Martin. Trakční vlastnosti lokomotivy s velkým instalovaným výkonem. Plzeň, 2017. diplomová práce (Ing.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta elektrotechnická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta elektrotechnická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Electrical Engineering

Master programme / field:
Electrical Engineering and Informatics / Electrical Engineering in Transport and Automotive Electronics