Trakční vlastnosti lokomotivy s velkým instalovaným výkonem – Bc. Martin VINTR
Bc. Martin VINTR
Master's thesis
Trakční vlastnosti lokomotivy s velkým instalovaným výkonem
Comparing of tractive attributes of locomotive with high power
Abstract:
Diplomová práce si dává za úkol porovnat klasické vyráběné lokomotivy o výkonu 3MW a 6MW a jejich jízdní výkony s teoretickou lokomotivou o výrazně větším instalovaném výkonu a následně tyto rozdíly prezentovat. Dále diskutuje smysluplnost tohoto zvýšení výkonu zejména ve vztahu k tuzemským tratím.Abstract:
The aim of this thesis is to compare classical locomotives with 3MW or 6MW of installed power and their running performance to a theoretical new generation locomotive with a larger installed power and to present differences between them. It also discusses if it makes sense to build such a locomotive, especially with the Czech railtracks in mind.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2017
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Doc. Ing. Martin Pittermann, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
VINTR, Martin. Trakční vlastnosti lokomotivy s velkým instalovaným výkonem. Plzeň, 2017. diplomová práce (Ing.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta elektrotechnická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta elektrotechnickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of Electrical EngineeringMaster programme / field:
Electrical Engineering and Informatics / Electrical Engineering in Transport and Automotive Electronics