Sylva GROMNICOVÁ
Bachelor's thesis
Ways of Teaching Suprasegmental Features
Ways of Teaching Suprasegmental Features
Abstract:
This thesis regards the teaching of English suprasegmental features. Its objective is to create a brief overview of the existing teaching ways of these features and emphasize their importance. The thesis further deals with factors which directly influence the quality of teaching. The last part of the thesis analyses practical pronunciation exercises that deal with stress, rhythm and intonation. These …moreAbstract:
Tato práce se zabývá výukou suprasegmentálních rysů výslovnosti anglického jazyka. Jejím cílem je vytvořit stručný přehled stávajících způsobů výuky těchto rysů a zdůraznit jejich důležitost. Práce se dále věnuje faktorům, které mají přímý vliv na kvalitu výuky. Poslední část analyzuje praktická cvičení výslovnosti zaměřená na přízvuk, rytmus a intonaci na příkladě učebnic určené studentům pokročilým …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2014
Accessible from:: 16. 4. 2014
Thesis defence
- Supervisor: prof. PhDr. Stanislav Kavka, CSc.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
GROMNICOVÁ, Sylva. Ways of Teaching Suprasegmental Features. Ostrava, 2014. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 16.4.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 16. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
Rozdíly mezi anglickou a českou výslovností a jejich vliv na výslovnost českých studentů angličtiny
Michaela GROHMANOVÁ -
Rozdíl v úrovni anglické výslovnosti mezi českými a nizozemskými mluvčími
Lucie Crháková -
Dynamika, rytmus a melodie ruského jazyka ve srovnání s českým jazykem.
Veronika Brandová -
Charakteristické rysy komunikace učitelů ve výuce na střední škole
Jitka Burdová -
Rozeberte objektové rysy jazyka Objective C a účelnost jeho zařazení do výuky
Alexey Saraikin -
Projektová výuka v českém jazyce na 2. stupni ZŠ
Zuzana Tetorová