Bc. Marek Littman

Bachelor's thesis

Etické limity v reklamě

Ethical Limits in Advertising
Abstract:
Tato práce se zaobírá problematikou etiky v reklamě. Popisuje vymezení etických limitů, které jsou v oblasti reklamy stanoveny, a to právně nebo samoregulací. Ze širokého spektra byla ke zkoumání vybrána oblast reklamy finančního sektoru, která je velice rozmanitá a složitá. Uvedené jednotlivé příklady z praxe ukazují záměrné klamání spotřebitele poskytnutím částečných informací, za účelem upoutání …more
Abstract:
This work deals with issues of ethics in advertising. It describes the definition of ethical limits that are established in the field of advertising legally or by self-regulation. From a broad spectrum of advertising, the financial sector, which is very diverse and complex, was selected for this research. These various examples from practice reflect intentional deception of consumers by providing partial …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic