Kinlay Seden, Ph.D.

Doctoral thesis

Constructing Teacher Subjective Theory of Assessment

Constructing Teacher Subjective Theory of Assessment
Abstract:
Abstrakt Tato studie zkoumá souvislost mezi rolí hodnocení a subjektivní hodnocení učitelů v roce 2009 vztah k podpoře výukových a učebních procesů. To odkazuje na myšlenkové procesy učitele ve vývoji subjektivní teorie hodnocení s ohledem na účel hodnocení v procesech výuky a učení. Učitelské subjektivní teorie o účelu hodnocení jsou relevantní, pokud jde o způsob plánování a prováděné v učebně. Použití …more
Abstract:
This study explores the connection between the role of assessment and teachers’ subjectification of assessment in relation to supporting teaching and learning processes. It refers to the teacher’s thought processes in developing subjective theories of assessment with regard to the purpose of assessment in the teaching and learning processes. Teachers’ subjective theories about the purpose of assessment …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 2. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 3. 2019
  • Supervisor: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D., Dr. Erika Kopp
  • Reader: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., prof. Dr. Andrea Kárpáti

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta