Value Incompatibilities Between CSR and Luxury Fashion Brands: A Marketing Perspective – Andrea Maria Ivanof
Andrea Maria Ivanof
Master's thesis
Value Incompatibilities Between CSR and Luxury Fashion Brands: A Marketing Perspective
Hodnotové nekompatibility mezi CSR a luxusními módními značkami: Marketingová perspektiva
Abstract:
Jsou luxusní značky nějak osvobozeny od společenské odpovědnosti v očích svých spotřebitelů? Vzhledem k tomu, že důležitost společenské odpovědnosti firem zasáhla v předchozím desetiletí celosvětová průmyslová odvětví, vznik neslučitelnosti CSR s určitými obchodními aktivitami vytvořil zajímavou a komplexní juxtapozici mezi prvky trojitého zisku, jmenovitě; lidé, planeta a zisk. Přesněji řečeno, spojitost …moreAbstract:
Are luxury brands somehow exempt from being socially responsible in the eyes of their consumers? As the importance of corporate social responsibility has taken worldwide industries by storm in the previous decade, the emergence of CSR’s incompatibilities with certain business activities has created an interesting and complex juxtaposition between elements of the triple bottom line, namely; people, …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/85945
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2022
- Supervisor: Markéta Lhotáková
- Reader: Květa Olšanová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
IVANOF, Andrea Maria. \textit{Value Incompatibilities Between CSR and Luxury Fashion Brands: A Marketing Perspective}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2022. Available from: https://theses.cz/id/psj0b7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85945
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Influencer marketing a udržitelnost
Ivana Mikulková -
Ekologická udržitelnost kulturních eventů se zaměřením na marketing
Barbora Svorová -
Green marketing
Kateřina Menšíková -
Green marketing v DM drogeriemarkt
Michaela Procházková -
Green marketing v oblasti rychlé módy
Marek Kuklík -
Marketing vědy a jeho specifika
Tomáš Kolařík -
Návrh strategie luxury marketingu značky Christian Dior
Denisa Kalakajová -
Analýza oblasti Luxury marketingu značky Chanel
Barbora HAMPLOVÁ