Andrea Maria Ivanof

Master's thesis

Value Incompatibilities Between CSR and Luxury Fashion Brands: A Marketing Perspective

Hodnotové nekompatibility mezi CSR a luxusními módními značkami: Marketingová perspektiva
Abstract:
Jsou luxusní značky nějak osvobozeny od společenské odpovědnosti v očích svých spotřebitelů? Vzhledem k tomu, že důležitost společenské odpovědnosti firem zasáhla v předchozím desetiletí celosvětová průmyslová odvětví, vznik neslučitelnosti CSR s určitými obchodními aktivitami vytvořil zajímavou a komplexní juxtapozici mezi prvky trojitého zisku, jmenovitě; lidé, planeta a zisk. Přesněji řečeno, spojitost …more
Abstract:
Are luxury brands somehow exempt from being socially responsible in the eyes of their consumers? As the importance of corporate social responsibility has taken worldwide industries by storm in the previous decade, the emergence of CSR’s incompatibilities with certain business activities has created an interesting and complex juxtaposition between elements of the triple bottom line, namely; people, …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2022
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Květa Olšanová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85945

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme:
International Business - Central European Business Realities