Ing. Aleš Krištofy

Bachelor's thesis

Regulace reklamy

Regulation of advertising
Abstract:
V teoretické části popisuji, co je reklama, uvádím její stručnou historii a dále formy jednotlivých typů medií. Pojednávám o veřejnoprávní a soukromoprávní regulaci reklamy a autoregulaci. Dále se zabývám zákonem č.40/1995Sb. o regulaci reklamy. Analyzuji jednotlivé právní případy ve vztahu k právní úpravě regulace reklamy. V praktické části popisuji dva případy soudního rozhodnutí a dva mimosoudního …more
Abstract:
In the theoretical part describes what is advertising, I present a brief history of its forms and different types of media. I deal with public and private regulation of advertising and self-regulation. I'm also deal with law č.40/1995Sb. the regulation of advertising. Analyzing the various legal cases in relation to legislation regulating advertising. In the practical part describes two cases of judicial …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2012
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Stanislav Sviták, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní